Vil du leve sundere? Disse tips kan hjælpe dig

Vil du leve sundere? Disse tips kan hjælpe dig

Drømmer du om at komme i gang med at leve sundere, men har du ikke rigtig fundet en løsning, der fungerer for dig, kan det være, at vi her kan hjælpe dig med et par gode tips, du rent faktisk kan bruge til noget.

Find flåtmidler til hunde her, hvis din hund har fået flåter.

Undgå at lave for meget om i starten

For det første kan det være en smart idé ikke at lave alt for meget om i starten. Nogle få personer kan fungere fint i at lave alt om, ligesom det også kun er få rygere, der kan stoppe med en kold tyrker fra den ene dag til den anden.

Er du ikke den type, kan det altså i stedet være en god idé at starte småt og så stille og roligt bygge på, jo nemmere det bliver for dig.

Find motion du synes er sjov

Så kan det også være godt at finde en type motion, du synes er sjov. På den måde føles det ikke længere som motion, men derimod som en leg, og så bliver det meget nemmere for dig at få det gjort, end hvis du skal slæbe dig selv afsted hver eneste gang.

Det kan fx være, at du synes, at det er utroligt sjovt at cykle, spille tennis, løbe, vandre, sejle i kajak eller hvad det nu kan være. Finder du en sport eller en type motion, du har det sjovt med, bliver det til en leg for dig at motionere.

Tilføj grøntsager til dine nuværende retter

Det kan for mange også være svært at finde rundt i køkkenet, når de skal i gang med at leve sundere. De skrotter alle deres gamle retter og prøver kun at lave sunde måltider.

Men på et tidspunkt savner du andet end broccoli og kyllingebryst, og så ender du hurtigt tilbage i det gamle mønster med masser af usund mad. Derfor kan det, i stedet for at skifte alle dine retter ud med nye, være en god idé at lære at tilføre grøntsager til dine nuværende retter. På den måde får du stadig den mad, du er glad for, men du lærer så småt at spise flere grøntsager til dine måltider.

Tænk over hvad du drikker

Sidst, men ikke mindst, er det også meget vigtigt at tænke over, hvad du drikker i løbet af en dag.

Der er fx rigtig mange kalorier i alkohol. Og selvom det ikke føles som om, at du fik særlig mange øl i weekenden, løber det hurtigt op i kalorieregnskabet.

Der er også mange, der nyder sodavand, eller sukker i kaffen, når de skal have noget at drikke i løbet af dagen. Derfor kan det være klogt at skifte over til kun at drikke vand, så du ikke drikker dine kalorier, men i stedet bruger dem i din mad i stedet for, så du får nok at spise.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.